Who leaked? Militants of the "DPR" included journalists of the Donetsk regional television in the lists of "punitive propagandists" 10/18/2016 18:38:50. Total views 990. Views today — 0.

Personal data of employees of Donetsk Regional Directorate of the National Television Company of Ukraine were posted on the separatist website Tribunal. It was reported on the channel's website.

Now the list of "punitive propagandists" include three members of the channel.

Private photos of employees, as well as copies of their identification cards, are posted on the Internet site called Tribunal.

"I have been working for the channel only for six weeks and have managed to get such an "honorary" status from the enemy. It obliges me to a more productive work, but, nevertheless, in journalism, but not in the propaganda that is so familiar to occupants, " - said journalist pf the Do Tebe channel Alevtina Garmash.

Two weeks ago hackers broke the page of the ATO press centre headquarters on Facebook and email.

The press centre provides accreditation to journalists to work on the contact line. On the eve journalists of Do Tebe TV channel got such accreditation.

"Almost all the staff are accredited to work in the ATO area. Therefore, we would not be surprised if the so-called tribunal list included me and my other colleagues. But the concern is that during the accreditation we had to submit copies of passports, that include more personal data than our identification cards," - said the deputy executive director of the branch of Donetsk Regional Directorate NTCU Illya Suzdalyev.

Head of the ATO headquarters press centre Vadim Misikov could neither confirm nor deny the connection between the hacker attack on the structure headed by him and disclosure of journalists' personal data in the lists of "DPR" in a telephone comment to the Do Tebe TV channel.